donderdag 4 maart 2010

Na Cuba 3

Donderdag 4 maart. De emoties van de verkiezingen voor de gemeenteraad zijn enigszins geland. De reislust niet. ‘t Blijft toch lastig om de draad weer op te pakken. Misschien toch wel lastiger dan ik dacht. Niet dat ik – zoals reisgenote B. – niet meer weet hoe alles hier functioneert, maar toch.

En daarom zit ik nu in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Niet alleen daarom, ook omdat ik op de tv een kort programma zag over de expositie “Niet normaal”. Snel handelen bleek nodig, omdat het afloopt. Daarom zit ik in Amsterdam. Hier roezemoest het levendig en dat is prettig. Is in ieder geval ook koffie met melk te krijgen, op Cuba is dat maar een gok. Zie je, ook zo blijft Cuba nadreinen.

En dan mijn plannen voor een boek met bijbehorende expositie over Cuba. De werktitel is “Snuffelen aan Cuba….”, dat is in ieder geval een begin. Af en toe schrijf ik en verder zwerft het door m’n hoofd; op die manier gaat het in de komende maanden wel vorm krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten