vrijdag 6 februari 2015

Cleantech Tomorrow

Mijn bijdrage aan de participatiesamenleving is de Energiefabriek Apeldoorn. De Energiefabriek staat voor het opwekken van mentale energie, waardoor ideeën als zaadjes op het terrein van de oude Zwitsalfabriek in Apeldoorn kunnen worden gepland en opgroeien.
Je wilt een voorbeeld? In één van de grote fabriekshallen hebben jongeren een skatepark gebouwd.

_DSC5235  _DSC5151 

Er is een bar (met podium), een skate-shop en professionele studio’s voor de opname van muziek! Prachtig hé.
Een ander zaadje is techniekonderwijs. Via de Energiefabriek hebben twee scholen in december 2014 de kans gegrepen om met hun leerlingen onder deskundige begeleiding kennis te maken met techniek; dit zaadje moet zich nog verder ontwikkelen.

En dan nu Cleantech Tomorrow, de scholierendag. Tientallen scholieren van havo/vwo kunnen in één van de grote hallen terecht voor een show ‘Magic Science’, een bezoek aan bedrijven en een afsluitend programma met ondermeer eigen filmpjes van het bezoek aan de bedrijven.
Dat is op 2 februari 2015.

De dag erna komt iedereen die ergens toe doet of vindt dat hij of ergens toe doet samen in Orpheus voor het congres Cleantech Tomorrow.
Het staat allemaal in het licht van duurzame technologie. En om dat toe te lichten heeft de organisatie een hele lijst sprekers samengesteld, die ‘s ochtends en ‘s middags hun zegje doen en laten zien waarmee ze bezig zijn.

En er zijn workshops, waar weinig gewerkt en veel geluisterd wordt.

Op mijn YouTubekanaal staat het filmpje waarin ik beide dagen heb samengevat.

http://youtu.be/0hJaj3NH0Wc

Nou richt ik mij bij het fotograferen van een congres of workshop vooral op de interactie. Tussen deelnemers onderling, tussen deelnemers en sprekers.
Bij dit congres bestaat de interactie voornamelijk uit applaus en hand opsteken van een groot aantal grijzige mannen; witte mannen ook vooral.
Jongeren zie ik in het politieke debat dat speciaal voor hen is opgezet. Ach, ik denk dat veel van hen komen omdat het punten oplevert. Tegelijkertijd hoop ik, dat er een klein zaadje van duurzaamheid wordt geplant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten