vrijdag 16 juli 2010

Publiceren is ook leuk!

Na mijn eerste boek over Koninginnedag 2009 (“Vivat Apeldoorn & Oranje/Koninginnedag 2009”) is nu de tweede gepresenteerd. Het boek heeft de titel “De eeuw van Juliana” (naar het thema in 2009) gaat over alle voorbereidingen die nodig waren voor het organiseren van Koninginnedag 2009. Van het instrueren van de vrijwillige acteurs tot het timmerwerk van de carnavalsverenigingen. In woord en beeld wordt een beeld geschetst van de voorbereidingen en de uiteindelijke activiteiten rondom Koninginnedag 2009.


omslag juliana

En Cuba zit in de pen! Of liever gezegd in “in de computer”. Nu ook mijn opdrachtgevers van de vakantie zijn gaan genieten heb ik veel tijd beschikbaar om aan dat boek te werken. Ik schrijf over mijn ervaringen, ontmoetingen en gesprekken; lees werk van journalisten om mijn ervaringen een plaats te geven en ook om de context beter te kunnen begrijpen.
Het vergt wel discipline om iedere dag aan het werk te gaan. Het is vaak meer een kwestie van “hard werken”, dan van flitsende inspiratie; daarop wachten heeft geen zin. Gewoon aan de slag; ieder dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten