zondag 13 januari 2013

Vakantiebeurs

Ieder jaar reis ik in januari af naar Utrecht voor een bezoek aan de valkantiebeurs. Vorig jaar had ik een doel: uitzoeken of mijn boek ‘Cuba Libre …' Snuffelen aan de Cubaanse samenleving’ verkocht zou kunnen worden via reisorganisaties. Niet dus; het is wel leverbaar via mijn website www.fpdeboer.com.

Dit jaar doelloos. Dat is niet zo heel erg, hoewel het gevaar bestaat dat je als een kip zonder kop rondloopt. Ik ga met een vriend en die heeft wel een doel: informatie geven en nemen. Het nemen is zoeken naar hotelinformatie en het geven is evaringen delen.
En ik hobbel mee. Kijk hier, snuffel daar zie dat er voor mij nauwelijkis wat te halen valt! Ik heb voor een reis alleen een vliegticket nodig, hooguit gecombineerd met één nacht in een hotel. dat heeft namelijk het voordeel dat het inclusief de transfer vanaf het vliegveld is. Handig, omdat het vliegveld vaak kilomters van de stad ligt.
Eén nacht geregeld en dan zien we wel weer verder. En dat regel je niet op de vakantiebeurs.

Ik hoef dus helemaal niet naar de vakantiebeurs! En toch ga ik met vriend mee. Gezlligheid is één kant van de zaak. Verbazing de andere.
Verbazing over wat er ingeslagen wordt. De bezoekers lopen met tassen en zelfs koffers vol reizen die nooit gemaakt worden!

Ik hoef niet zo nodig, maar toch is het leuk! Een rare tegenstrijdigheid in mijn menselijke ziel. Hapjes, muziek, koffie, snuisterijen waar niks mee doet. Ik loop naar de Caraibische hoek.
En neem een boekje mee van de transsiberie express. Krijd tussendoor een uitnodiging voor een bezoek aan een schandalig deur resort in Turkije om te fotograferen. Maar ik moet de reis en het verblijf wel zelf betalen. Tja, dat schiet niet op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten