donderdag 25 november 2010

Binnenhof

Vanuit mijn ooghoek zag ik hem lopen. Stevige tred, hoed diep over de ogen. ‘Jij mag me niet ontglippen’, dacht ik in adequaat; Karin stond te praten met een groepje onbekenden en dit was de kans om een prominent en bekend Kamerlid aan te spreken over het intentieproject. Ik zag kans hem staande te houden en kort te interesseren voor het project; Karin nam de echte toelichting over. Het kamerlid luisterde aandachtig en geinteresseeerd. Het is ook een wonderlijk experiment: met positieve intentie een pot met water en rijst toespreken houdt de rijst en het water schoon. Hetzelfde met een negatieve intentie levert beschimmelde rijst op. Al na een week begint het geschimmel! Het kamerlid vond het interessant ‘ook als bioloog wil ik meer weten’, sprak hij voor hij het gebouw van de Tweede Kamer binnenbeende. We hadden Ronald Plasterk gesproken!
Geen pers, maar wel een goede gesprekken met verschillende mensen die op de een of andere manier iets te zoeken hebben in de Tweede Kamer. Sommigen willen het experiment thuis gaan uitvoeren, mooi toch!Ad Koppejan van het CDA kon ik een paar minuten aan ons binden. Aan Karin, liever gezegd. Het is een zaadje dat misschien op deze manier gezaaid gaat groeien. Een paar mensen een beetje aan het denken zetten over de invloed van negatieve en positieve benadering van …… (vul maar in), dat was het doel. Hoe ‘t zit? De mens bestaat voor een groot deel uit water; wetenschappelijk is aangetoond dat waterkristallen door een positieve benadering gaan schitteren en bij een negatieve benadering juist niet. Dat is zichtbaar gemaakt door het kunstproject van Karin: je ziet wat het effect op de rijst is. En de mens bestaat voor een groot deel uit water…………

We zijn tevreden over onze presentatie! Konden ongestoord vlak voor de ingang van het gebouw van de Tweede Kamer staan en mensen aanspreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten